Wednesday November 9th

This morning we met at 7.30 to go to Midhurst Rother College. Going to Midhurst took us 1 hour, but during this journey we listened to 2 presentations, the first one was about the school system in Great Britain by Lou M and Carla, whereas the second one was about the participation of the UK to the European Union and the Brexit by Jules and Anthime. We walked around Midhurst to discover the town that is twinned with Nogent-le-Rotrou.

Former Rother grammar school
Tudor house in Midhurst
Another Tudor house in Midhurst with a magnificent timber work

So, many houses there date from the Tudor period. Then we went to the high school. It was huge and very modern.

The group in front of the high school

We learned things about the school system in the UK and their way to learn. When they are 12, they attend manual courses in cookery, technics, graphics and textile and we loved that idea !

Welcoming

We shared some biscuits and some orange juice with our partners and we started to talk all together. Then after we were split in pairs with one British student and one French student. After we went in class with them, for example, we had maths, English, French or history. We didn’t have the same feeling, some thought it was very easy, whereas others thought maths were hard.

Lou with her partner

At 1.30 pm students had lunch and we ate our packed lunch with them but it was very noisy because there were a lot of people (from 6th to 12th forms). We sadly left the British by 2 pm because many had tests in the afternoon and headed for Chichester by coach. The weather was very sunny all day long and Chichester is a beautiful town. So the teachers allowed us to have some free time there until 5.20 pm and we drove back to Guildford.

Jeanne and Pernille

Chichester market cross

Nous nous sommes retrouvés vers 7h30 pour partir vers Midhurst Rother College, situé à 1 heure de route environ. Pendant le trajet, nous avons écouté 2 exposés, le premier sur le système scolaire britannique grâce à Carla et Lou M, et un deuxième sur la participation du Royaume-Uni à l’Union européenne et le Brexit par Jules et Anthime.

Nous avons visité la ville car nous sommes arrivés en avance à Midhurst et beaucoup de maisons sont de style Tudor. Puis nous sommes allés au lycée et avons assisté à une visite guidée de cet établissement. Il est très grand et moderne. Nous avons appris beaucoup de choses sur le système scolaire britannique et leur façon d’apprendre. A 12 ans, ils découvrent 4 options manuelles : la cuisine, la technique, le graphisme et la couture. Nous avons adoré cette idée. Ensuite, nos camarades anglais nous ont offert une collation, puis nous avons échangé avant d’être répartis en binôme (un Français avec un Anglais). Chacun a donc assisté aux cours de son binôme : mathématiques, français, anglais et histoire. Nous n’avons pas eu les mêmes impressions : certains pensaient que les classes n’étaient pas calmes et que les cours de mathématiques étaient plus faciles qu’en France, alors que d’autres pensaient le contraire. Ensuite, à 13h30, nous avons tous mangé notre pique-nique avec les lycéens anglais, il y avait beaucoup de bruit dans le self car l’établissement accueille 1 200 élèves de 11 à 18 ans.

Tristement nous avons dû les quitter vers 14 heures car de nombreux élèves avaient des tests l’après-midi. Donc nous avons pris le chemin de Chichester, il y a eu un beau soleil toute la journée et Chichester est une ville charmante. Les professeurs nous ont laissé un temps libre jusqu’à 17h20 et nous avons ensuite repris le bus pour revenir à Guildford.

Jeanne et Pernille

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

Chargement...